Over ons bedrijf

Wie we zijn

Van Galen Metaalbewerking is een echt familiebedrijf.

Opgericht in 1960 door de heer Van Galen sr. de vader van de huidige eigenaar: Rob van Galen, die het bedrijf 31 december 1991 van zijn vader heeft overgenomen en grootvader van Roberto van Galen, die 1 februari 2009 in de zaak is gekomen.

De zaak is heel klein gestart, aanvankelijk in een bakkerij op de Neuweg. Een van de eerste opdrachtgevers was de fa. Torsing, waarvoor duizenden kapstokhaakjes afgebraamd moesten worden.

Al snel vond de radio-en tv branche het bedrijf. Immers gevestigd in de mediastad van Nederland, Hilversum. Veel werk had men aan het inrichten van camera- en regiewagens voor de NOS. (Nu NOB)

Het bedrijf is in 1982 verhuist naar de huidige locatie op de loswal in Hilversum.

De grootste klant werd Dekker Natuursteen uit Loosdrecht. Voor hen werden er duizenden muurankers ontworpen en gefabriceerd. Dekker heeft zich namelijk gespecialiseerd in het aankleden van gebouwen met o.a. marmer en graniet, natuursteen dus. Niet alleen in Nederland maar over de hele wereld en vooral in het Midden-Oosten, zoals Saoedi-Arabië, is men groot fan van marmer. Om dit goed te bevestigen moesten de, exclusief voor Dekker Natuursteen geproduceerde, ankers wel goed hun werk doen. Vroeger werden deze nog van messing en brons gemaakt. Tegenwoordig wordt alleen nog maar RVS gebruikt.

Tegenwoordig is Van Galen een modern bedrijf waar u voor bouw, reparatie en renovatie van vele soorten metaal terecht kunt.

Kwaliteit

Als bedrijf met jarenlange ervaring in de staalbranche weten we als geen ander welke technieken en materialen geschikt zijn voor welk doel. Dit resulteert in producten van hoge kwaliteit.

Waar we voor staan

1.

Kwaliteit

Als bedrijf met jarenlange ervaring in de staalbranche weten we als geen ander welke technieken en materialen geschikt zijn voor welk doel. Dit resulteert in producten van hoge kwaliteit.

2.

Betrouwbaarheid

Afspraak is afspraak bij ons. Ondervindt u, ondanks onze zorg voor het geleverde product, toch problemen dan zullen we deze ntauurlijk zo snel mogelijk verhelpen

3.

Hoog serviceniveau

Klanttevredenheid is iets dat voor ons vanzelfsprekend is. Onze klanten ervaren dat al jaren. We kunnen nog de individuele aandacht schenken die tegenwoordig eerder uitzondering dan regel is. En....de koffie staat altijd klaar!